Persbericht: SG Technologies

20 jun

Syx Graphics, 10 jaar en 300 miljoen plastic kaarten verder, opent nu de weg naar de internationalisering.

Ieper, 19 Juni 2017  - Syx Graphics, de marktleider in de Benelux van plastic kaarten, kaarttechnologie en softwareapplicaties bestaat inmiddels 10 jaar. Opgestart in 2007 als spin-off binnen de Syx Automations Group, is Syx Graphics intussen uitgegroeid naar een belangrijke werkgever in eigen regio en toonaangevend binnen de sector. Met zijn 40 medewerkers en een productiecapaciteit van 60 miljoen gelamineerde  plastic kaarten op onze 6000 m² site in de Rozendaalstraat is Syx Graphics blijven geloven in zijn eigen missie om een sterke lokale productiefaciliteit uit te bouwen.

Dankzij de strategie om enkel te werken met een high-end machinepark, een eigen software afdeling en de nodige technologische kennis zijn we erin geslaagd om ons te bewijzen tussen alle grote spelers. Intussen zijn talloze nationale en internationale erkende klanten de basis geweest om steeds verder te investeren in de toekomst van het bedrijf.

Gezien de verschillen qua focus en activiteit met Syx Automations Group, die zich verder internationaal wil toeleggen op de brede recreatiesector, en de nood aan extra ruimte bij Syx Graphics op de site in de Rozendaalstraat, werd beslist om de twee bedrijven een meer eigen koers te laten varen en tevens juridisch en qua locatie af te splitsen. Syx Graphics wordt terug 100% eigendom van de family Syx. Gezien de groei van zowel Syx Graphics als van Syx Automations,  zal Syx Automations op termijn de site in de Rozendaalstraat verlaten. Om nu al ruimte te creëren voor beide bedrijven, verhuist Syx Automations binnenkort alvast gedeeltelijk naar het Ieper Business Park.

Niels Syx over de verzelfstandiging:

“Met de 100% terugkoop door de familie van de aandelen van de meerderheidsaandeelhouder Sofindev, die in 2013 was ingestapt in Syx Automations Group, biedt dit voor mezelf en voor ons bedrijf heel wat opportuniteiten. Aan alles voelde ik dat het moment was aangebroken om volledig het stuur in eigen handen te nemen. Ondernemen is risico’s nemen en lange termijn denken. Onze kennis, mogelijkheden en uitgebreid productportfolio en machinepark maken ons bedrijf uniek, tijd dus voor de volgende stap.“

Aangezien we sterk geloven in een visie waarbij Innovatie en Technologie voorop staan is “SG Technologies” opgericht als centrale bakermat en nieuwe holding. Vanuit deze nieuwe structuur zal Syx Graphics de volgende jaren verder blijven investeren in mensen, middelen en opportuniteiten om zo in het Ieperse een belangrijke werkgever en technologiegroep te kunnen zijn.

Niels Syx
Zaakvoerder